Polacy pokochali ten model. Ma świetną relację ceny do jakości. Teraz w wersji z LPG!
Pod tekstami umieszczono linki reklamowe
Wyrazisty design
Auto z Rumunii jest jednym z największych przedstawicieli gatunku. Ma 434 cm długości, 180,5 cm szerokości i 168 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 267,5 cm. Może też wyglądać wyjątkowo rasowo, jeśli zdecydujemy się na jeden z licznych pakietów. Wówczas, otrzymujemy orurowanie przednie oraz mocne stopnie boczne. Do tego należy doliczyć 21-centymetrowy prześwit i mamy receptę na uniwersalne auto zdolne dawać sporo frajdy podczas jazdy po bezdrożach. W dzień sprawdzą się LED-owe światła. Docenimy też obecność bezkluczykowego dostępu.
Ogromny bagażnik
Duster okazuje się też bardzo przestronnym i wygodnym samochodem. W dwóch rzędach nie brakuje przestrzeni dla kompletu dorosłych podróżnych. Bagażnik w standardowej konfiguracji mieści 478 litrów i oferuje praktyczne haczyki na torby. Po złożeniu asymetrycznego oparcia, jego pojemność rośnie do imponujących 1614 litrów. Podróż uprzyjemnią również zaawansowane multimedia z 7-calowym ekranem obsługiwanym dotykowo. Ma nawigację, kamerę cofania, Bluetooth, a także wejście USB.
Mocne jednostki napędowe i 4WD
Podstawowa jednostka benzynowa to 90-konne 1.0 TCe sprzężone z manualną, 6-stopniową przekładnią. Dla bardziej wymagających kierowców zaoferowano 1.3 TCe o mocy 130 lub 150 KM. Każdą z czterocylindrowych wersji można połączyć z napędem na obie osie. Wysokoprężne 1.5 dCi 115 KM. Topowe wersje łączą się z napędem na obie osie. Co ciekawe, niedawno w cenniku zagościła odmiana 1.0 TCe o mocy 100 KM. Została wyposażona w fabryczną instalację LPG. Zużywa niewiele ponad 8 l paliwa w cyklu mieszanym, co oznacza wydatek na poziomie niespełna 20 złotych za przejechanie 100 km.
Czy warto postawić na LPG?
Niepodważalną zaletą LPG jest niższa o 10 procent średnia emisja CO2 w stosunku do benzynowego odpowiednika. Nie musimy obawiać się o bezpieczeństwo, bowiem grubość ściany zbiornika jest 6-krotnie większa względem klasycznego. Co ciekawe, eksploatacja na gazie przyczynia się do redukcji emisji tlenków azotu o około 70 proc. Po stronie korzyści notujemy też cichszą pracę silnika w porównaniu z wariantem wysokoprężnym. A jak z gwarancją? Producent przewiduje fabryczną ochronę komponentów na okres trzech lat lub 100 tysięcy kilometrów.
Oferta skrojona na miarę
Duster potrafi być szybki i pewny na asfalcie. Kusi też możliwościami terenowymi, zwłaszcza w odmianie z napędem na cztery koła. Dodatkowo, oferuje przestronne i funkcjonalne wnętrze oraz szereg rozsądnie wycenionych pakietów wyposażeniowych zawierających zaawansowane gadżety elektroniczne. Bezkonkurencyjna okazuje się też cena. Zwłaszcza, jeśli zdecydujemy się na odmianę z fabryczną instalacją LPG. W ramach aktualnej kampanii promocyjnej, zestaw LPG został wyceniony na 1000 zł brutto. Oferta jest ograniczona, a jej warunki najlepsze na rynku. Warto się pospieszyć, bo wiele modeli dostępnych jest od ręki.