Polacy pokochali ten model. Ma świetną relację ceny do jakości. Teraz w wersji z LPG!

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Polacy pokochali ten model. Ma świetną relację ceny do jakości. Teraz w wersji z LPG!
Dacia Duster od wielu lat jest liderem w swoim segmencie na polskim rynku. Sprzedaje się znakomicie dzięki korzystnej relacji ceny do jakości oraz wielu innych atrybutom, które postaramy się zweryfikować, prześwietlając ofertę. Ponadto, nie lada atrakcję stanowi obecnie odmiana z fabryczną instalacją LPG, pozwalająca mocno obniżyć koszty bieżącej eksploatacji. Drugi zbiornik paliwa oznacza, że możemy wyjątkowo rzadko pojawiać się pod dystrybutorem.

Wyrazisty design

Auto z Rumunii jest jednym z największych przedstawicieli gatunku. Ma 434 cm długości, 180,5 cm szerokości i 168 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 267,5 cm. Może też wyglądać wyjątkowo rasowo, jeśli zdecydujemy się na jeden z licznych pakietów. Wówczas, otrzymujemy orurowanie przednie oraz mocne stopnie boczne. Do tego należy doliczyć 21-centymetrowy prześwit i mamy receptę na uniwersalne auto zdolne dawać sporo frajdy podczas jazdy po bezdrożach. W dzień sprawdzą się LED-owe światła. Docenimy też obecność bezkluczykowego dostępu.

Ogromny bagażnik

Duster okazuje się też bardzo przestronnym i wygodnym samochodem. W dwóch rzędach nie brakuje przestrzeni dla kompletu dorosłych podróżnych. Bagażnik w standardowej konfiguracji mieści 478 litrów i oferuje praktyczne haczyki na torby. Po złożeniu asymetrycznego oparcia, jego pojemność rośnie do imponujących 1614 litrów. Podróż uprzyjemnią również zaawansowane multimedia z 7-calowym ekranem obsługiwanym dotykowo. Ma nawigację, kamerę cofania, Bluetooth, a także wejście USB.

Mocne jednostki napędowe i 4WD

Podstawowa jednostka benzynowa to 90-konne 1.0 TCe sprzężone z manualną, 6-stopniową przekładnią. Dla bardziej wymagających kierowców zaoferowano 1.3 TCe o mocy 130 lub 150 KM. Każdą z czterocylindrowych wersji można połączyć z napędem na obie osie. Wysokoprężne 1.5 dCi 115 KM. Topowe wersje łączą się z napędem na obie osie. Co ciekawe, niedawno w cenniku zagościła odmiana 1.0 TCe o mocy 100 KM. Została wyposażona w fabryczną instalację LPG. Zużywa niewiele ponad 8 l paliwa w cyklu mieszanym, co oznacza wydatek na poziomie niespełna 20 złotych za przejechanie 100 km.

Czy warto postawić na LPG?

Niepodważalną zaletą LPG jest niższa o 10 procent średnia emisja CO2 w stosunku do benzynowego odpowiednika. Nie musimy obawiać się o bezpieczeństwo, bowiem grubość ściany zbiornika jest 6-krotnie większa względem klasycznego. Co ciekawe, eksploatacja na gazie przyczynia się do redukcji emisji tlenków azotu o około 70 proc. Po stronie korzyści notujemy też cichszą pracę silnika w porównaniu z wariantem wysokoprężnym. A jak z gwarancją? Producent przewiduje fabryczną ochronę komponentów na okres trzech lat lub 100 tysięcy kilometrów.

Oferta skrojona na miarę

Duster potrafi być szybki i pewny na asfalcie. Kusi też możliwościami terenowymi, zwłaszcza w odmianie z napędem na cztery koła. Dodatkowo, oferuje przestronne i funkcjonalne wnętrze oraz szereg rozsądnie wycenionych pakietów wyposażeniowych zawierających zaawansowane gadżety elektroniczne. Bezkonkurencyjna okazuje się też cena. Zwłaszcza, jeśli zdecydujemy się na odmianę z fabryczną instalacją LPG. W ramach aktualnej kampanii promocyjnej, zestaw LPG został wyceniony na 1000 zł brutto. Oferta jest ograniczona, a jej warunki najlepsze na rynku. Warto się pospieszyć, bo wiele modeli dostępnych jest od ręki.

REDAKCJA

Copyright © Agora SA