Ten SUV jeździ prawie za darmo. Został też świetnie wyceniony

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Ten SUV jeździ prawie za darmo. Został też świetnie wyceniony
To już trzecie wcielenie jednego z najlepszych kompaktowych SUV-ów. Auto czerpie najlepsze cechy z pierwowzoru i oferuje szeroką paletę wersji silnikowych. Najciekawiej przedstawia się hybryda typu plug-in. Można ją ładować z gniazdka i przejechać nawet 68 kilometrów w trybie bezemisyjnym. Model nie tylko jest obecnie najlepiej sprzedającym się plug-inem w Europie, ale dodatkowo dostępny jest aktualnie w promocji, zatem postanowiliśmy przyjrzeć się ofercie.

Jest wyrazista i ma piękną sylwetkę

Gdy pierwsza generacja Forda Kuga pojawiła się na europejskim rynku 13 lat temu, wywołała niemałe poruszenie. Obecna wzbudza jeszcze większe emocje, bowiem jeszcze bliżej jej do aut z metką premium. Dynamicznie zaprojektowane nadwozie ma 461,5 cm długości, 188 cm szerokości i 166,5 cm wysokości i można dopasować je do swoich potrzeb i oczekiwań stylizacyjnych. W wersji ST Line wyróżnia się sportowymi zderzakami, dwiema końcówkami układu wydechowego, 18-calowymi, aluminiowymi obręczami, a także sztywniejszym zawieszeniem, dodającym SUV-owi sportowego charakteru.

Kusi bogatym wyposażeniem

Projektanci dobrze przygotowali Kugę do walki o dominację w segmencie kompaktowych SUV-ów. Oferuje niezwykle nowoczesne i przyjazne wnętrze. Zimą docenimy podgrzewaną przednią szybę, kierownicę, fotele i skrajne siedziska drugiego rzędu. Długą podróż umilą mocno wyprofilowane i wygodne fotele pokryte tapicerką materiałową lub skórzaną. Korzystnie też przedstawia się wirtualny zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala, a także centralny monitor, za pomocą którego sterujemy multimediami. Ma przekątną 8 cali, współpracuje z kamerą cofania, nawigacją i smartfonami opartymi na Apple CarPlay i Android Auto. A to wszystko w standardzie. Decydując się na fotele mamy możliwość wyboru pomiędzy skórą, a alcantarą.

Przestrzeń i dobra jakość wykonania

Miejsca w dwóch rzędach wystarczy dla kompletu dorosłych pasażerów. Fotele możemy wyposażyć w elektryczną regulację z pamięcią ustawień. Dostępne jest również podgrzewanie i wentylacja. Drugi rząd ma regulację wzdłużną i możliwość zmiany kąta oparcia kanapy. To wpływa na pojemność bagażnika, który już w standardzie oferuje 475 litrów, a także ilość przestrzeni na tylnych siedzeniach. Wystarczy jednak położyć kanapę, by zyskać dostęp do 1534 l. Odmiana PHEV mieści od 441 do 1481 l. Duży plus należy się Kudze za wyciszenie wnętrza i świetne zawieszenie wykorzystujące długoletnie doświadczenia Ford Performance. Możemy też liczyć na miękkie, doskonałej jakości materiały i dekory, doskonale imitujące szczotkowane aluminium.

Elektromobilność

Rozważając kupno Forda Kuga możemy wybierać z pełnej gamy silników zaczynając od napędu benzynowego, poprzez silnik wysokoprężny, z układem miękkiej hybrydy i benzynowy full hybrid, a także jako Plug-Iin Hybrid (PHEV). Ten ostatni wariant oznacza połączenie jednostki elektrycznej, którą można też ładować z gniazdka elektrycznego, z silnikiem spalinowym. Układ bazuje na silniku o pojemności 2,5 litra. Moc systemowa wynosi 225 KM, a dodatkowy akumulator ma 14,4 kWh pojemności. Potężny moment obrotowy trafia na koła przedniej osi za sprawą bezstopniowej przekładni automatycznej. Kolejny plus trzeba przyznać za osiągi. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 9,2 s, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h.

Bezszelestnie

Forda Kuga Plug-in Hybrid możemy ładować z domowego gniazdka lub z publicznych ładowarek. Pełny akumulator pozwala na przejechanie do 68 kilometrów w trybie bezemisyjnym, co pokryje codzienne potrzeby większości kierowców. Jeśli regularnie uzupełniamy energię, średnie zużycie paliwa wyniesie zaledwie 1,4 l na 100 km. Poruszając się tylko na prądzie i korzystając z taryfy nocnej (od 35 groszy za kW), pokonanie 100 km będzie wiązać się z wydatkiem rzędu kilkunastu złotych. Kolejny aspekt stanowi cisza i świetna izolacja od świata zewnętrznego.

Innowacyjna

Ford zbudował nowoczesnego, hybrydowego i świetnie wyposażonego SUV-a pełnego innowacji. Wysoka ergonomia sprawia, że Kuga jest łatwa i intuicyjna w obsłudze. Cechuje się pewnym prowadzeniem, dopracowanymi jednostkami napędowymi i nowoczesną technologią pomagającą w codziennym życiu. To przede wszystkim adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, system Pre-collision Assist automatycznie zatrzymujący samochód, wykrywający pieszych i rowerzystów oraz system utrzymujący auto na pasie ruchu. Korzystając z bieżącej promocji Forda, możemy liczyć na rabat sięgający do 14 000 zł. W wynajmie długoterminowym hybryda typu plug-in dostępna jest już od 899 zł netto miesięcznie w programie Ford Wynajem, a miesięczna rata jest niższa niż dla zwykłej jednostki benzynowej dzięki swojej niezawodności i wysokiej wartości odkupu.

REDAKCJA

Copyright © Agora SA